1. Na początku każdego okresu uczeń otrzymuje kredyt 100 punktów. Liczba punktów może ulec powiększeniu lub pomniejszeniu w zależności od zachowania ucznia.
2. Punkty może przyznawać każdy pracownik szkoły. Uwagi o zachowaniu ucznia wraz z liczbą przyznanych punktów są wpisywane do klasowego zeszytu uwag.
3. Liczba punktów i treści uwag są jawne dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów).
4. Ocenę zachowania ustala wychowawca, po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
5. Przy ustalaniu śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania uwzględnia się następujące przypadki:
1) uczeń, który otrzymał w ciągu pierwszego okresu, co najmniej 10 punktów ujemnych, nie może otrzymać śródrocznej oceny wzorowej;
2) uczeń, który otrzymał w ciągu pierwszego okresu, co najmniej 40 punktów ujemnych, nie może otrzymać śródrocznej oceny bardzo dobrej;
3) uczeń, który otrzymał w ciągu pierwszego okresu, co najmniej 70 punktów ujemnych, nie może otrzymać śródrocznej oceny dobrej.
6. Zebranej przez ucznia liczbie punktów odpowiada śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania według następującej skali:
-
zachowanie wzorowe: 190 punktów i więcej;
-
zachowanie bardzo dobre: od 140 do 189 punktów;
-
zachowanie dobre: od 80 do 139 punktów;
-
zachowanie poprawne: od 20 do 79 punktów;
-
zachowanie nieodpowiednie: od (-30) do 19 punktów;
-
zachowanie naganne: mniej niż minus 30 punktów.
7. Przy wystawianiu rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania sumuje się liczbę punktów uzyskanych w pierwszym i drugim okresie.
1) uczeń, który otrzymał w ciągu roku szkolnego co najmniej 20 punktów ujemnych, nie może otrzymać rocznej oceny wzorowej;
2) uczeń, który otrzymał w ciągu roku szkolnego co najmniej 80 punktów ujemnych, nie może otrzymać rocznej oceny bardzo dobrej;
3) uczeń, który otrzymał w ciągu roku szkolnego co najmniej 140 punktów ujemnych, nie może otrzymać rocznej oceny dobrej.
8. Zebranej przez ucznia w pierwszym i drugim okresie liczbie punktów odpowiada roczna ocena klasyfikacyjna zachowania według następującej skali:
-
zachowanie wzorowe: 380 punktów i więcej;
-
zachowanie bardzo dobre: od 280 do 379 punktów;
-
zachowanie dobre: od 160 do 279 punktów;
-
zachowanie poprawne: od 40 do 159 punktów;
-
zachowanie nieodpowiednie: od (-60) do 39 punktów;
-
zachowanie naganne: mniej niż (-60) punktów.
9. W sytuacjach nieobjętych niniejszym regulaminem decyduje zespół wychowawczy.
10. Uczeń otrzymuje punkty dodatnie za:
1) udział w życiu szkoły:
-
organizowanie i czynny udział w apelach i imprezach szkolnych: do (+20) punktów jednorazowo,
-
dbanie o wystrój szkoły i jej otoczenia (np. wykonanie dekoracji, sprzątanie terenu szkolnego, itp.): do (+20) punktów jednorazowo,
-
praca w organizacjach działających na terenie szkoły (np. w organach Samorządu Uczniowskiego):do (+20) punktów w półroczu,
-
udział w konkursach przedmiotowych, artystycznych lub zawodach sportowych organizowanych na terenie szkoły: do (+10) punktów jednorazowo,
-
udział w szkolnych akcjach charytatywnych: do (+5) punktów jednorazowo.
2) udział w życiu klasy:
-
przygotowanie pomocy dydaktycznych, organizowanie imprez klasowych, dbanie o wystrój pracowni : do (+20) punktów jednorazowo,
-
systematyczna, potwierdzona przez nauczyciela uczącego danego przedmiotu, pomoc koleżeńska w nauce: do (+20) punktów w półroczu.
3) systematyczny udział w zajęciach kół zainteresowań: do (+30) punktów
w półroczu;
4) reprezentowanie szkoły w imprezach pozaszkolnych, konkursach przedmiotowych, konkursach artystycznych, zawodach sportowych, itp.:
a) do (+20) punktów za etap gminny,
b) do (+30) punktów za etap powiatowy,
c) do (+50) punktów co najmniej za etap wojewódzki.
6) wzorowa frekwencja:
a) brak nieobecności nieusprawiedliwionych: (+10) punktów w półroczu,
b) brak spóźnień: (+10) punktów w półroczu.
7) wzorowe zachowanie w sytuacjach szczególnych: do (+50) punktów jednorazowo;
8) brak w ciągu całego półrocza punktów ujemnych: (+10) punktów;
9) aktywny udział w realizacji projektu edukacyjnego do (+50) punktów. Punkty te przyznawane są po zakończeniu realizacji projektu.
11. Punkty dodatnie przyznają nauczyciele lub inni pracownicy szkoły opiekujący się uczniem podczas danej działalności.
12. Uczeń otrzymuje punkty ujemne za:
1) nieobecność nieusprawiedliwiona: (- 3) punkty za każdą godzinę;
2) spóźnienie nieusprawiedliwione: po (–1) punkcie za pierwsze trzy spóźnienia
w półroczu, (-2 ) punkty za każde następne;
-
niewłaściwe zachowanie podczas zajęć szkolnych: do (–10) punktów jednorazowo;
-
niewypełnienie polecenia nauczyciela lub innego pracownika szkoły: do (–20 ) punktów jednorazowo;
-
brak obuwia na zmianę: (- 5 ) punktów jednorazowo;
-
niewłaściwe odnoszenie się do kolegów lub pracowników szkoły, kłamstwa: do (–25) punktów jednorazowo;
-
nieoddanie książek do biblioteki na 2 tygodnie przed końcem roku szkolnego: (-20) punktów za każdą nieoddaną książkę,
-
wulgarne słownictwo: do (- 30) punktów jednorazowo;
-
dewastacja majątku szkoły, niszczenie dekoracji, itp.: do (– 100) punktów jednorazowo;
-
udział w bójkach, kradzieżach, wymuszeniach: do (–100) punktów jednorazowo;
11) posiadanie, zażywanie lub handel narkotykami: do (-100) punktów jednorazowo;
-
palenie papierosów, picie alkoholu: do (- 50)punktów jednorazowo;
-
zniszczenie dokumentacji szkolnej, fałszowanie dokumentów: do (– 100) punktów jednorazowo;
-
używanie telefonu komórkowego lub innych urządzeń elektronicznych podczas lekcji, uroczystości, apeli (o ile nie wynika to z realizacji programu nauczania): (-10) punktów jednorazowo;
15) fotografowanie, filmowanie, nagrywanie obrazu i dźwięku bez wiedzy i zgody zainteresowanych osób w czasie zajęć organizowanych przez szkołę: do (-50) punktów jednorazowo.
16) publikowanie treści nielegalnych i obraźliwych w Internecie: do (-100) punktów jednorazowo;
17 ) rozpowszechnianie treści obscenicznych: do (-50) punktów jednorazowo;
18) niewywiązywanie się z obowiązku uczestnictwa w realizacji projektu edukacyjnego
do (-50) punktów.
19) punkty uzyskane za przewinienia z pkt. 3, 4 i 6 mogą zostać zamienione na prace na rzecz szkoły za zgodą nauczyciela wpisującego uwagę, o ile przewinienie zdarzyło się pierwszy raz;
20) punkty uzyskane za przewinienie z pkt.5 może być dwukrotnie zamienione na prace na rzecz szkoły.
12. Ustalenia końcowe:
-
oprócz systemu punktów uczeń podlega wszystkim innym karom i nagrodom przewidzianym w statucie szkoły (np. przeniesienie do innej klasy);
-
dopuszcza się wystawienie innej oceny zachowania, niż wynikałoby to z liczby punktów, w sytuacjach wyjątkowych – decyduje o tym wychowawca po uzgodnieniu z zespołem wychowawczym, radą pedagogiczną lub dyrektorem szkoły;
-
ustalona przez wychowawcę ocena klasyfikacyjna zachowania jest ostateczna.